מוצרי מידע - שמוליק פרוימוביץ

איך למכור ב"עידן המידע"

1.     צמצם את הפוקוס.  למרות שיתכן והמוצר הכי רווחי הינו האחד עם משיכה רבה, אנחנו חיים היום בעידן התמחותלאנשים יש תחומי עניין ספציפיים וצרים, והם מחפשים בנחישות את המידע הכי טוב בתחומי הנישה האלה.כמה גדול צריך להיות השוק הזה?  כל קבוצה גדולה מספיק בכדי שיוצא לאור מגזין עליה, הינה גדולה מספיק עבור מטרותיכם. 

2.      תפוס נושא.  הנטייה של כתב מגזין או סופר טיפוסי הינה לרחף מנושא לנושא על מנת לספק סקרנות בלתי נגמרת על הכל.  למרות זאת, למשווק המידע יש צורך לפעול אחרת.  הוא צריך להתמקד בנישה או נושא מוגבל, להפוך את הנושא לשלו, וליצור סדרה של מוצרי מידע הנותנים מענה לצרכים של מחפשי-מידע אשר קונים חומר על נושא זה.  לא רק שזה מגדיל רווחים, אלא גם עוזר לבסס אותך בתור מומחה מוכר עם סמכות בתחום שלך.

3.      תכנן את ה"backend" לפני שתתחיל את השיווק.  הרווחים המשמעותיים נמצאים בbackend – במכירות של מוצרים נוספים ללקוחות חוזרים.  אני ממליץ גם להציע או לתכנן את הbackend של סדרת המוצרים הרלוונטיים לפני פתיחת מסע פרסום ישיר, אחרת הזדמנויות חשובות למכירות חוזרות יאבדו אם רק מוצר אחד בלבד יוצע לקונים צמאי המידע.

4.      בדוק את הקונספט עם מודעות ממוינות.  רוב משווקי המידע רוצים לשלוח אלפי חבילות מייל ישירות או לפרסם מודעות של דף שלם באופן מידי.  על המודעה שלכם ליצור פניות, לא הזמנות.  יש להשיב על כל הפניות באופן מידי עם מכתב מייל ישיר וחזק, מכתב חוזר, דף הזמנה, ומעטפה חוזרת.כמה צריך לעלות כל זה?  מודעה ממוינת מוצלחת תוביל לפניות של 25 סנט ל1 דולר עבור כל לקוח פוטנציאלי.  חבילת מכירות טובה תמיר בין 10 אחוז ל35 אחוז מהלקוחות הפוטנציאליות האלה לקונים.  אני פרסמתי מודעות שהובילו לרווח של עד 17 אחוז ממחיר הפרסום שלהם במכירות מוצרים.

5.    חשיבות של קטלוג ה"bounce back".  קטלוג "bounce back" הינו מכתב חוזר המכיל תאור ומידע הזמנה עבור כל שורת  מוצרי המידע שלך.  כאשר לקוח מזמין את המוצר המוביל שלך, אתה מוסיף את הbounce back בחבילה ושולח אותו ביחד עם ההזמנה.  המצב האידיאלי הוא שהלקוח יראה את הקטלוג, יסרוק אותו, ויזמין עוד מוצרים….ואז ההזמנות שלו חוזרת ("bounce back") אליך.קטלוג ה"bounce back" לא צריך להיות ארוך או מפורט.  מכירות נוספות שנוצרו על גבי "bounce backs" יכולות להשתרע בין סכומים של 10 אחוז ל100 אחוז של מכירות ה front-end שנוצרו על ידי המודעה או הדואר המקוריים שלך. 

6.    צור מוצרי מידע עם  מחירים נמוכים, בינוניים, וגבוהים.  לקונים שונים יש תפיסה שונה של ערך מידע וכמה הם ישלמו עבור מידע.  תיצור יותר מכירות אם תבחן מגוון מחירים עבור המוצר המוביל שלך, ואם תציע מספר מוצרים שונים המשקפים מגוון רחב של מחירים.

7.   אפשר לקונים להגיד לך אילו מוצרים הם רוצים שתיצור.  תמיד כלול את השם שלך, כתובת, ומספר טלפון בכל מוצר מידע שתיצור, ועודד משוב מקוראים.  קוראים רבים יהפכו לחסידים ואוהדים שיתקשרו, יכתבו, ויצרו דיאלוג עמך.חשוב להבין.  לא רק שאתה יכול לפתור את בעיותיהם ולענות על שאלותיהם כאשר תמליץ להם על איזה מוצר מידע לקנות, אלא שאלותיהם יוכלו גם לגלות לך איזה מוצרים חדשים כדאי לך ליצור.  רוב הזמן, דוחות back end שלי נכתבו על מנת לענות על שאלות ספציפיות ששאלו אותי הקוראים שוב ושוב.  במקום להצטרך לנהל את אותה שיחת טלפון שוב ושוב, אני יכול להפנות אותם לדוח הכולל את התשובות הרלוונטיות.  שיטה זו חוסכת זמן ויוצרת הכנסה.

8.   תהיה מקור האיכות.  הפרסום הכי חזק שלך הינו מוצר טוב.  הודעה מתחכמת או מטעה יכולה בהחלט ליצור מכירות נמרצות, ויכול להיות שההחזרים לא יהיו מופרזים גם אם מוצרך לא טוב, אך לקוחות ירגישו מרומים ולא ירצו שוב לעשות איתך עסקים.מוצר טוב יגרום לאנשים לגשת אליך באופן פעיל ולזרימה קטנה אך יציבה של שיחות טלפון, מכתבים, פניות, והזמנות שיווצרו על ידי המוצר עצמו, ולא על ידי פרסום.  תהיה מופתע כמה מאמץ אנשים מסוימים משקיעים על מנת לאתר מקור של מוצרי מידע איכותיים שמומלצים על ידי קונים אחרים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *